Do czego służy planer słów kluczowych?
Bez względu na to czy jesteśmy ekspertami, czy może osobami początkującymi w tej dziedzinie, jest jedna niezbędna rzecz, o której musimy pamiętać – planer słów kluczowych. To narzędzie przydaje nam się szczególnie gdy potrzebujemy wyszukać słów kluczowych dla trwającej już kampanii.
Czym jest planem słów kluczowych?
Planer słów kluczowych jest specjalnym narzędziem, które pomaga nam w tworzeniu nowych słów kluczowych na potrzeby kampanii marketingowych, które będą wyszukiwane w internecie. Oczywiście taki planer przyda nam się także aby rozwijać trwające już kampanie. Dodatkowo warto wspomnieć, że jest to bezpłatne narzędzie, które udostępnione jest dla użytkowników AdWords.
Co znajdziemy w planerze?
W planerze znajdują się propozycje słów kluczowych oraz reklam, które mogą być wykorzystane w promocji. Pozwala on także na sprawdzanie w historii statystyk dla konkretnej strony, a także może pomóc nam w sprawdzeniu, czy konkretna fraza kluczowa jest skuteczna. Jeśli umiejętnie wykorzystamy jego potencjał, to będziemy mogli także za jego pomocą ustalić budżet kampanii oraz konkurencyjne stawki.
O czym należy pamiętać?
Planer nie tylko pomaga nam w ustaleniu budżetu. To także skarbnica pomysłów na słowa kluczowe dla konkretnej strony. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że oprócz słów kluczowych, na sukces kampanii oddziałuje wiele czynników. O tym czy będzie ona skuteczna zadecyduje między innymi fakt, że konkretny produkt albo usługa jest atrakcyjny, a także budżet, stawki i zachowania klientów.
Konkretne dane
Jest to bardzo ciekawa opcja w planerze, która zasługuje na uwagę. W tym narzędziu mamy możliwość wyświetlania danych, które ukierunkowane są na konkretną lokalizację. Jest to bardzo ułatwiająca opcja, ponieważ możemy wyświetlać nie tylko dane z kraju, ale także z konkretnych miejscowości, a następnie porównywać liczbę wyszukiwanych fraz. Trzeba także pamiętać, aby śledzić frazy za pomocą Google Trends – dzięki temu dowiemy się, które słowa kluczowe zyskują na popularności.